20 comments

  1. baru lah ade nampak kaler lain.
    tapi biru jugak yg menarik.

    cuba tangkap gambar yg kaler ijau lak MQ? kalo hijau pucuk pisang lagik besh!

  2. jazmin: tima kasih..first time tu memulas dawai dip..

    zino: buleh buleh..bila nak dpt menantu ni

    icedlatte: nak amik gambo hijau kena la buat sample hijau dulu..hehehe..tunggu beli bahan dulu yer..

  3. akak…bley tak bagi phne no..tak pom..akak sms sy..0163456254..sy ade nak bincg sket psal bunga dip n stokin nie..nak bagi peluaang berniaga!

  4. saya wisma dari Indonesia, dapatkah saya mendapatkan bahan baku untuk membuat bunga dip (di Malaysia). Kalau di indonesia (Jakarta) dimana saya bisa membeli, terima kasih atas informasinya

  5. Hai wisma, bahan buat bunga dip kalau di Kuala Lumpur, boleh beli di Jalan Tuanku Abdul Rahman. Tapi kalau di Indonesia saya kurang pasti.

  6. hi,
    tumpang tnya, di kedai mana saya boleh dapatkan cecair dip (yg transparent) wrna pink? byk kedai sy pergi,susah sgt untuk dapatkan cecair tu.
    Thanks.

  7. zaleha, kalau kat Jalan Tuanku Abdul Rahman, KL ada a few kedai yg jual brg bunga stokin ni, kedai Bunga Reben, Sayang You di Semua House, Sin Yin..

  8. hi..
    saya berminat nak membuat bunga dip..tapi tak tau kat mana nak cari bahannya..saya dr sarawak..

  9. salam, saya nak tanya apa gunanya strengthinner dalam membuat bunga dip. untuk cairkan dip tue nak guna ape plak? thanks

  10. saya dari indonesia,mau beli dip tapi apa di indonesia sudah ada cos saya cari tp gak ada,mohon bantuan nya,,,tolong kasih tau saya ya….klo perlu sms aja ke no 085736173929.thaks.

  11. Salam Puan ,
    Saya dari S’pura saya sangat berminat dan ingin mencuba membuat bunga dip yg puan tunjukan di blogg anda, saya telah kaKL pada dua minggu yg lalu dan telah membeli cecair dip di kedai bunga rebin di misjid india dan ingin memcuba , saya telah membuat rangka bunga yg anda tunjukan tapi bila saya celup rangka bunga itu ka dlm dip mulanya agak pekat tapi bila saya campurkan dgn pelarut dan celup lagi saya dapati celupan itu mempunyai bebola angin apa yg harus saya lakukan untuk mendapat celupan yg cantik .
    Sekian Terima Kasih

    1. Kalau dah campurkan dgn thinner, jgn terus celup rangka dawai tu ke dalam larutan dip, biar 5-10 minit baru celup semula..kalau tak mmg akan ada gelembung udara (bubble) tu..

Leave a Reply